Wednesday, June 10, 2015

Seminar di DBP

Kenangan tarikh hari ini pada 2014 seperti yang selalu diingatkan semula oleh Mr Mark Z dari facebook - Ketika ini saya membentangkan kertas kerja saya di Seminar Hak Cipta anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur.

Ya saya tetap bercakap tentang dunia ilmu dan buku-buku walau dalam apa bentuknya samada fizikal atau buku digital. Semoga dunia ilmu terus berkembang pesat dalam ledakan dunia gajet hari ini.

Dunia sudah berubah, jenis penulisan saya juga sudah banyak berubah... tidak boleh lagi menulis gaya novel-novel saya zaman muda dulu yang saya kata dalam gelak 'zaman jahiliah saya' :v

 (Rupanya dah lama saya tak pakai baju ini, kena cari semula dalam almari.)


 Peluang dan cabaran dalam industri penerbitan buku semakin luas. Saya dan tim telah bangunkan Portal Ilham Grup Buku untuk penulis berkarya. Jangan lepaskan kesempatan ini.

Setiap yang kita catat hari ini akan menjadikan siapa kita hari esok. Menulis berdikit dan perlahan, namun konsisten akan menjadikan kita penulis yang besar di masa depan. Asah bakat anda menulis dan baca novel secara PERCUMA di Portal Ilham. #‎ilhamgrupbuku‬ ‪#‎portalilham‬

Tamat seminar ada diskusi berkenaan taklimat penulisan buku cerita bergambar . Gelombang 100 judul oleh Karangkraf. Pemetaan semula industri buku. Komitmen penerbit, gerakan ilustrator dan jemaah penulis.  

* Saya bersama trainer, penulis dan pembangun beberapa projek penulisan, Cik Puan Azzah Abdul Rahman.di Kafe DBP

No comments: