Sunday, June 21, 2015

Happy Birthday, Bos

Hari ini ulangtahun kelahiran Encik Suami saya - 21 Jun 2015 bersamaan 4 Ramadan 1436 dan berkebetulan meraikan hari bapa. Semoga sambutan berganda akan membawa bahagia yang berganda juga dengan sihat tubuh badan, sukses selalu dan sentiasa dalam rahmat Allah swt.



To my dear hubby:
On this special day, i wish you all the very best, all the joy you can ever have and may you be blessed abundantly today, tomorrow and the days to come! May you have a fantastic birthday and many more to come... 
HAPPY BIRTHDAY!!!!


Saya petik dari Wikipedia:
Mengenai Sambutan Hari Bapa:

Hari Bapa merupakan suatu hari cuti sekular yang bermula pada awal abad ke-12 untuk kaum lelaki menyambut kebapaan, dan untuk memberi penghormatan dan peringatan terhadap para bapa. 

Hari Bapa disambut pada tarikh yang berlainan di seluruh dunia dan selalu menglibatkan pemberian hadiah kepada para bapa dan kegiatan kekeluargaan.


Sebagai anak yang bersifat menghargai, bagi mereka sememangnya kasih dan pengorbanan bapa tiada tolok bandingannya mahupun diganti dengan harta yang mencurah-curah.

Pun begitu, sering kali sambutan Hari Ibu lebih menonjol daripada sambutan Hari Bapa. Oleh itu, bagi tidak melupakan jasa golongan bapa dan menyemarakkan lagi sambutan Hari Bapa, tidak keterlaluan rasanya jika kita membelanjakan sedikit hasil dan meluangkan masa bersama bapa yang sudah membesarkan kita.



Bagi menghargai kasih bapa buatlah kejutan dengan membawa insan ini antaranya menikmati hidangan lazat makan malam sambil membelikan sesuatu yang menepati minat dan citarasa beliau, pastinya akan mengeratkan lagi hubungan kasih sayang kekeluargaan.

Pautan sumber : http://www.mysumber.com/tarikh-sambutan-hari-bapa-2013-di-malaysia.html#ixzz3diA0NOkD

Sambutan Hari Bapa di Malaysia ialah pada Ahad ketiga setiap bulan Jun.
Kami meraikan di rumah sahaka bersama anak-anak.

No comments: