Wednesday, November 23, 2011

Dunia - Pejam Celik


Bergambar bersama Sophia Othman
 penulis Grup Buku Karangkraf di Lowen Hotel, Frankfurt

PULANG dari Frankfurt Book Fair (11 - 16 Oktober 2011) jadual saya terus sibuk. Memang betul kata ramai sahabat, apabila orang kreatif menjadi orang pengurusan, idea menulis jadi tepu. Saban hari penuh dengan kerja-kerja pengurusan.

Mesyuarat. Mengatur tugas pegawai seliaan. Menyusun jadual demi jadual perancangan kerja dan sebagainya... Subhanallah, saya tidak menyalahkan sesiapa... mungkin saya yang tidak pandai mengatur masa!
Bersama Datin Patimah Ismail, isteri Datuk Yusuf Haslam


Antara kesibukan saya dalam dua minggu;
* Festival Buku Kanak-Kanak di Perpustakaan Kuala Lumpur, Dataran Merdeka
* Karnival Buku Karangkraf di Plaza angsana, Johor Bharu
* MVVM (Mission, Value, Vision, Meaning) Untuk Pengurusan Karangkraf
* Majlis Jamuan Hari Raya Haji
* Mesyurat2 Presentation 2012
* Bengkel Penulisan al Fikrah
* Meeting Pustaka Mizan, Jakarta, Indonesia
* UITM Seri Iskandar, Perak
* Pelancaran Buku Fazley Yaakob
* Mesyuarat2 Karnival Karangkraf
* Mesyuarat2 Festival Penulis Karangkraf
* Presentation 2011 Grup Buku Karangkraf
* Sesi janji temu orang persaorangan, syarikat, Datuk2
* ... dan lain-lain lagi sama ada yang rasmi, tidak rasmi, urusan sahabat-sahabat dan kelaurga

Bersama salah seorang peminat di Mini Karnival Karangkraf 
di Plaza Angsana, Johor Bharu

Semoga hari-hari mendatang, senarai di atas atau tambahan-tambahan yang lain lagi tidak akan melemahkan semangat . Saya akur, sebagai pekerja semua tugas adalah terletak di atas batu jemala saya... Saya tidak menyesalinya. Itu tanggungjawab saya.

Bersama Asnidar Shafie, penulis Grup Buku Karangkraf 
di Bengkel Penulisan Kreatif anjuran Fikrah.net

 Di majlis sambutan ulangtahun kelahiran 
Mak Long dan Kak Long pada tarikh yang cantik 20-11-2011 


Oh ya pada 29 & 30 November 2011 nanti saya akan terbabit pula dengan satu projek besar bersama Perpustakaan Negara Malaysia.

Ya, saya memang dah tak sabar hendak bertentang mata (lagi dan lagi...) dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad.

No comments: