Wednesday, November 23, 2011

SASTERA KANAK-KANAK DALAM TANGAN ORANG DEWASA
SETIAP penerbit mesti bertanggungjawab terhadap potensi kanak-kanak dan remaja. Buku-buku yang dihasilakan untuk mereka hendakklah mengekalkan ciri-ciri tempatan, cerita yang baik dan bahasa yang sesuai untuk kelompok sasaran.

Sekiranya ini diabaikan, penerbit harus berdepan dengan hukuman bahawa mereka telah merosakkan sebuah masa depan yang murni untuk kanak-kanak dan remaja masa depan warisi.


Berita dan gambar dari Berita Harian bertarikh 23 Nov 29011.
(Berita mengenai sastera kanak-kanak tempatan)
(selanjutnya di sini)

3 comments:

Azizah a.k.a N.a.z said...

singgah baca new entry..

Aikido@MushroomCute@Mariea said...

kan boleh pakai icon bumi berantai tu jer...Akak tulis jer BERITA LANJUT ke apa, highlight then tekan icon bumi tu. Nanti dia minta masukkan add hyperlink.

Heheheh...buku kat pic banner tu cantiklah..meriah

Sri Diah said...

MariaCute; heheee dah boleh dah... nasib baik akak tak terkena sumpahan blogspot hahaa

Azizah; silakan, ni kira sirih pulang ke gagang... lamalah jugak saya merajuk dengan blospot ni