Monday, June 1, 2015

Goji Bundy

Anak muda di kanan sekali itu saya mohon datang ke sesi taklimat saya untuk projek baru buku-buku alternatif yang sedang saya gerakkan. Dia tidak banyak masalah. Dia jawab `okay' dan saya sangat senang hati.

Saya melihat dia sebagai ikon kegigihan seorang anak muda untuk masuk dalam dunia penulisan, penerbitan dan penghasilan karya sendiri secara indipenden. Saya rasa saya patut bantu dia! Saya akan bantu dia! Saya akan menjadikan dia seorang yang berjaya dengan bakat yang dia ada.

Kerana penulisan dia bagus, dia patut menulis saja.
Dia tidak perlu susahkan diri memikirkan hal cetak.
Dia jagnan risau hal layout, hal urusan ke pejabat pos
- Semua itu biat pihak penerbit yang uruskan.
Kerja dia ialah menulis dan menulis. Itu sahaja.

InsyaAllah Duan A. Dullah (karya terkininya berjudul; Goji Bundy) akan berjaya.
Saya yakin. Jika selama ini dia boleh hidup sendiri sebagai penulis yang penuh tragis hingga menghasilkan tujuh judul buku indie, saya yakin dia akan lebih berjaya jika semua urusan kos dan cetak ditanggung oleh pihak penerbit.

Tahu-tahu, sampai haulnya dia akan terima cek royalti!


Dah selamat sampai minggu lepas. Tapi busy nau nau... Jadi minggu depan baru boleh pos. Bersabar ya siapa yang pesan. Teavelog Goji Bundy yang superb tulisan @riduanadullah

 * Tengoklah orang jantan ikat reben!

No comments: