Friday, June 12, 2015

Proposal Dua Novel

Tugas minggu ini dan sudah dipenuhi hari ini:
Memang sukar hendak memenuhi permintaan stesen televisyen yang akhir-akhir ini mahu cerita yang santai, untuk anak remaja muda dan gila-gila... sedangkan kesemua novel saya agak berat. 

Plotnya komplikated dan watak-wataknya agak sarat dengan maiinan perasaan. Tidak mengapa, saya tidak kecil hati jika itulah permintaan dalam pasaran akhir-akhir ini. 

Namun itu bukanlah alasan saya untuk mengubah cara penulisan dan konsep karya saya. Saya tidak akan berganjak dan tidak terikut-ikut dengan kehendak semasa... zamamn itu sudah lama saya tinggalkan.


Saya ingat-ingat lupa jalan cerita dan watak-watak dalam kedua-dua novel ini. 

Sedang memerah ingatan, kena baca semula dan susun dalam format sinopsis penuh untuk memenuhi permintaan produser.

Adusss... ingatan bercampur aduk antara Saliwati, Huzairi, Nahoko, Cik Siti Eyes, Sue/Suraya, abah dan emak...
* Skripnya oleh penulis skirp yang bernama, Ahmad bin Saabun pacman emoticon

No comments: