Wednesday, June 3, 2015

Al-Fatihah

Menerima berita sedih pagi ini, seorang sahabat rapat kematian bondanya. Bonda ini sangat rapat dengan saya semenjuak saya masih bersekolah rendah, hingga ke sekolah menengah. Saya masuk universiti dengan pengetahuannya... dan terpaksa membatalkan hajat besarnya terhadap saya... maafkan saya mak!

Setelah itu hubungan terputus.
Saya terpaksa membuat jarak atas nasihat emak saya.

Dan setelah sama-sama dipanjat usia, hubungan kami terbina semula namun tidak seerat dulu atas faktor respek sesama kami anak-anak dan menantunya. Bertanya khabar hanya dari jauh... Setelah beberapa bulan sakit, pagi ini jam 4.30 pagi menerima berita kematiannya.


Al Fatihah daripada saya dan keluarga semoga roh semua bonda yang kita sayangi sentiasa dalam sejahtera selalu.
* Pemandangan di lobi Grup Buku Karangkraf.

No comments: