Saturday, December 17, 2011

HATI SAYA SENTAP
TIBA-TIBA hati saya berasa amat kecewa apabila membaca status seorang lelaki pembaca karya-karya tegar luar negara. Saya selalu nampak statusnya yang terlalu mengagungkan karya luar, dia juga selalu membandingkan karya luar dengan karya-karya tempatan. Antara yang pernah kena tempias komennya termasuklah karya-karya agung daripada sasterawan negara kita.

Dalam hal karya kreatif  seperti juga novel dan puisi,  beliau tetap mengagungkan karya luar. Dia seperti tidak nampak karya-karya tempatan yang besar temanya. Yang ada kelainan dalam penyampaiannya. Saya jadi simpati juga dengan penulis-penulis wanita tersohor kita seperti Dr Zurinah Hassan, Dr Siti Zainon Ismail, Nisah Haron dan lain-laiin. Kebanyakan karya mereka, tidak termasuk dalam list pembacaan rakan pengkritik tadi.

Sebagai penulis, saya juga terkesan dengan tulian itu. Dia kenal saya semenjak 10 tahun lalu. Bagi saya adalah tidak adil jika beliau hendak bandingkan karya saya 10 tahun lalu dengan karya saya akhir-akhir ini. Jangan bandingkan SUITE 1908 saya dengan KUALA LUMPUR DI MANA SUAMIKU, DOA BUAT SUAMIKU DAN CINTA YANG TERPILIH... >>>> (KOMEN PANAS)

Dalam hal ini saya setuju dengan tulisan sahabat saya (Liza Bujang) yang telah mengikuti perkembangan  karya-karya saya sejak dahulu hingga kini. Agaknya tukang komen itu belum membaca karya-karya saya yang lain. Ya... saya maafkan dia.

Berita gembira hari ini >>>> (RM5 Juta dan RM1 juta)

No comments: