Monday, October 25, 2004

PENGUMUMAN PENTING
PENGARAH Urusan telah mengedarkan memo ini: BAGI memberi kemudahan kepada kakitangan membuat persiapan menyambut Hari Raya Aidilfitri, pihak syarikat akan membuat pembayaran pendahuluan gaji bagi gaji November 2004 sebanyak 40% daripada gaji pokok dimana ianya akan dibayar pada 12/11/2004. Pembayaran ini adalah secara bersih dan belum ditolak semua jenis caruman termasuk EPF, SOCSO, cukai pendapatan dan lain-lain. Bakinya iaitu 60% daripada gaji pokok akan dibayar seperti biasa iaitu pada 1/12/2004 dimana ianya akan dikenakan kesemua jenis caruman (EPF, SOCSO, cukai pendapatan dan lain-lain).

Pembayaran pendahuluan gaji seperti di atas ini akan dilakukan secara automatik dan pekerja tidak perlu membuat permohonan. Semua pekerja yang telah mula bekerja sebelum 1/11/2004 adalah terlibat. Pekerja-pekerja yang mendapat komisen melebihi RM 500 sebulan dikecualikan.

Adalah diharapkan agar pendahuluan gaji ini dapat membantu semua pekerja meraikan Hari Raya Aidilfitri dengan penuh keceriaan. Walau bagaimanapun para pekerja haruslah merancang belanjawan masing-masing yang mencukupi bagi perbelanjaan sepanjang bulan Disember 2004. Sekian, harap maklum.

Hehehehe, kami tak dapat bonus bulan ini seperti mana orang gomen. Bonus kami ialah bulan *** setiap tahun.

No comments: