Sunday, October 3, 2004

NAK BUAT POLICE REPORT!
HAJAT hendak bertemu dengan perempuan dari Okinawa, Jepun ini sudah berbunga sejak sebulan lalu apabila diberitahu dia akan datang ke Kuala Lumpur selepas dia melawat emaknya di Singapura. Tunggu punya tunggu, saya dan MBA (yang tak keluar-keluar pejabat) berkali-kali menelefon, tertanya-tanya apa dah jadi dengan Halela.

Ke mana Halela ni? Tempahan makan tengahari di Quality Hotel telah saya batalkan apabila Halela gagal dikesan sehingga pukul 2.45 petang. Tunggu 24 jam baru boleh buat laporan polis, kata
Firdaus yang turut sama menunggu. "Jomlah kita makan dulu, perut akak dah lapar ni," kata saya pada Firdaus yang saya suruh datang dari Quality Hotel ke Restoran Bonda, Pertama Kompleks. "Lunch di sini murah, di hotel tu mahal. Akak belum gaji," saya melawak, padahal nasi ayam di restoran berkenaan memang farovite kami anak beranak.

InaiBak yang menunggu sejak pagi kerana Halela janji nak breakfast di rumahnya sudah lebih lima kali saling menelefon. "Entahlah ke mana dia, sarapan saya dah sejuk. Nampaknya jadi lauk lunchlah!"

Tidak lama kemudian, "Sri akak nih, sorry..." terdengar suara halus lembut Halela. (Dalam hati terdetik, suaranya perlahan, tapi orangnya nampak besar tegap, nampak tegas). "Tadi ronda-ronda Putrajaya, ambik gambar. Silap infolah, sekarang di rumah Inai, lepas akak jamak zohor kami keluar." Huh lega! "Okey, Putrajaya - KL boleh setengah jam saja tu!" Halela menjerit!

Sementara menanti Halela saya pertama kali bertentang mata dengan Nectar
dan suaminya. Kami lunch bersama di restoran berkenaan sementara menanti Halela tiba. Dek kerana lama menunggu Nectar masuk pejabat dulu. Duduklah saya mempelajari beberapa hal teknikal tentang h/p baru dengan Firdaus.

Pukul 3.30 petang apa yang dihajat tercapai. Pertemuan bloggers - MBA, Halela, ZAR, Nectar, Inaibak dan anak-anak, Firdaus, saya dan Aida, exJica yang jadi jurupandu Halela. Tak banyak hal lain yang dibual, semuanya tentang blog...

No comments: