Tuesday, October 5, 2004

NILAI 3
HANYA setengah jam sahaja masa yang perlu diambil jika berkereta dari rumah saya ke Nilai 3. Tetapi rasanya itu bukanlah alasan untuk saya selalu ke sana dan berbelanja sakan, seperti seorang jiran saya. Sebenarnya dia yang memaksa/membawa dan mengajar saya jalan ke sana!.(Mujurlah suamiku tahu...)

Melainkan jika anda berniaga kain baju, pinggan mangkuk, periuk belanga, di sana memanglah syurga untuk membeli belah. Murah (kualiti?). Bagaimanapun murah bukan bermakna semuanya mesti dibeli bila apa yang nak dibeli tu sama saja dengan apa yang dah ada di rumah.

Manusia yang membeli belah di sana? Anda bolehlah tengok sendiri jika ke sana atau jika belum pernah ke sana, bolehlah saya katakan bahawa kebanyakannya sawo matang macam saya. Mereka berbelanja sakan sementelahan pula hari raya hampir tiba. Adoiii... berbondong-bondong, tak muat tangan mengheret barang, mengheret anak-anak.

Memang untuk membuat modal berniaga saya cadangkan eloklah ke sana. Tapi kalau dah cukup dengan apa yang ada tak perlulah ke sana. Takut tergoda...

No comments: