Tuesday, June 8, 2004

MASALAH DATANG... JANGAN LARI!

MASIH
lagi tentang Langkawi, kali ini saya nak berikan beberapa senarai RM yang diperlukan sepanjang di sana seperti yang ditanya Nadahas. Antaranya:
- Tambang Air Asia sehala, dewasa RM160
- Executive Room City Bayview RM120 semalam
- Kereta sewa RM110 sehari (Wira/Iswara/Nissan Sentra)
- Ke Pulau Payar RM100 dewasa RM80 kanak-kanak termasuk lunch
- Underwater World RM18 dewasa RM10 kanak-kanak
- Galeria Perdana RM3 dewasa kanak-kanak free
- Taman Burung RM15 dewasa RM8 kanak-kanak
- Makam Mahsuri - free
- Beras Terbakar - free
- Dataran Lang - free
- Cable Car Mat Chincang (tak tau, tak pergi pun ke sana)
- ... RM lagi untuk shopping, duit minyak dan makan-makan.

SAYA dah tengok dah gambar persandingan Rudy dan Insyirah di blog Nadahas. Sungguh segak si raja sehari dan ratu sehari pun apa kurangnya, come lote. Agaknya ramai ke yang nak ke Banting hujung bulan ni bagi majlis sambut menantu?



rindu bak hujan

kasih angin selatan

cinta berkahwin

Memang ralit tengok gambar orang bersanding, teringat zaman kita bersanding dulu. Ya, bak kata ahli falsafah; perkahwinan adalah peta masalah, hanya mereka yang bijak, yang sabar dan yang berperasaan sahaja yang akan menikmati manisnya berumah tangga. Segala masalah ada jalan keluarnya. Pokoknya jika orang lain boleh bahagia mengapa kita memilih untuk bersengketa? Jika orang lain berhak ketawa ria kenapa kita hendak bermuram durja?

Inilah sebahagian daripada berjuta falsafah tentang perkahwinan. Semoga JANGAN ADA DUSTA dan tiada masalah hendak menyampaikan surat dari Mahkamah Rendah Syariah seperti judul KUALA LUMPUR DI MANA SUAMIKU. Saya ke blog Kak G tadi. Rasa seram sejuk membacanya. Hari ini bergaduh sakan, esok lusa laki bini boleh berpeluk mesra...

No comments: