Friday, June 11, 2004

JANGAN TU JANGAN NI...

PAGI
semalam saya dan seorang rakan bersarapan di warung. Setiap seorang daripada kami makan sekeping roti canai dan secawan nescafe panas. Rakan sarapan saya, slim dan cantik bodynya. Saya pun risik-risik rahsia dia mengekalkan bentuk badannya. Banyaklah juga tips yang dia berikan. Antaranya;
- Selesai makan, jangan terus minum air. Biar dulu dalam setengah jam baru minum.
- Jangan suka sangat makan mi, nanti lengan jadi besar
- Jangan makan berdiri nanti perut buncit
- Makan buah dulu baru makan nasi
- Jangan minum air banyak sangat nanti perut boroi
- jangan tu jangan ni... banyaklah pantang...
- (tapi tak aci jugak sebab dia masih solo, berbeza dengan saya yang dah ada anak tiga dan tiga-tiga anak tu keluar kot `tingkap'! Lagipun dia baru awal 30-an sedangkan saya dah 40 karat!) Oh ya, lihatlah gambar kami bercuti di Langkawi di sini. Nampaknya saya dan anak-anak tak boleh makan mi dan minum air dengan banyak. Suami okey saja. Sob sob sob :-(

No comments: