Friday, January 3, 2014

KONTAL KANTIL

Malam Baca Puisi & Majlis Pelancaran Buku Kontal Kantil karya Ismas Saring  berlangsung jam 8 malam, 3hb Januari 2014 di Rumah PENA.

Penulis ini yang saya panggil sebagai Wak Saring bukan baru saya kenal. Sudah hampir 30 tahun kami bersahabat, sejak daripada saya muda hiinggalah hari ini. Beliau bekas wartawan, seorang pentafsir hidup yang hebat. Tulisannya berbaur agak keras, kritis dan jujur.




Saya mendapat jemputan untuk majlis ini, namun berhalangan untuk turut serta. Namun daripada gambar-gambar yang terpamer di facebook, saya melihat kesatuan yang utuh antara Wak  Saring dan sahabat-sahabatnya. Tahniah Wal!

Buku Kontal Kantil ini diterbitkan oleh Inst Terjemahan Buku Malaysia (ITBM) yang turut menerbitkan Kumpulan puisi saya berjudul WANITA TAHANAN REMAN. 

No comments: