Thursday, April 1, 2004

SAYA JADI SPY HARI TU ...

MAAFLAH
kerana tak sempat nak tulis apa-apa dalam entri semalam. Busy sangat dengan tuntutan kerja. Oklah, hari ini saya ingin berkongsi sedikit pengalaman bersama Anita. Oleh kerana saya duduk hampir sangat dengan beliau, saya pun ambil kesempatan itu untuk membelek-belek dirinya. Ya, dari hujung rambutnya hingga ke hujung kakinya. Tinggi kasutnya lebih kurang 3 inci - warna hitam, sepadan dengan inner.

Seperti kata Sis Yan yang suka melihat barangan kemas Anita, saya pun terkelip-kelip memandang. Jangan marah, ini lumrah wanita. Mula-mula saya perhatikan gelang tangan (bukan rantai tangan) yang digabungkan sekali dengan jam. Talinya berwarna solid black. Ia dikemaskan dengan hiasan butir-butir permata. Dia memakai satu kerongsang besar bertatah jed. Sebentuk cincin dari batu kristal di jari manis kanan. Sebentuk cincin yang sama dengan jenis dan rekaan jam di jari manis kiri. So simple.

Kuku jarinya kontot, rapat ke kulit. Begitu juga kuku kakinya. Tidak memakai mekap. Hanya gincu dan celak. Tiada pembayang mata. Tiada bedak asas. Tiada pemerah pipi. Tiada bulu mata palsu. Bibirnya tebal, agak lebar. Hidungnya tidak mancung. Dagunya normal macam wanita lain.

Tetapi kenapakan hasil fotografi dan dalam shownya Anita kelihatan lain? Sahlah... semuanya kerana teknik mekap yang membuatkan hidungnya mancung, pipinya gebu dan dagunya bagai dibentuk. Oh ya, sepanjang perbualan tangan kanannya digenggam erat oleh abang Mahathir - naik lebam birat saya tengok.

Sebenarnya dia bukanlah idola saya. Cuma saya respect kerja kerasnya. Saya respect cara dia menjaga disiplin hidupnya. Saya kagum kegigihannya. Saya cedok sifat positifnya. Satu jawapannya yang saya suka bila wartawan tanya - macamana Kak Nita jaga kesihatan? Jawabnya, makan makanan yang berkhasiat, buat senaman, jangan abaikan vitamin C dan kurangkan tidur. Katanya dah dewasa (ganti istilah tua) tak payahlah `wajib' tidur lapan jam. Empat jam dah memadai... saya suka statment tu!

No comments: