Thursday, September 23, 2004

NYANYUK?
HARI ini beberapa insiden berlaku membuatkan saya terfikir-fikir; mula-mula saya terlupa membawa beg duit, dompet. Saya fikir benda itu ada dalam handbag. Padahal malam tadi saya teluarkan dompet itu dari beg tangan dan keluar ke 7 Eleven dalam pukul 9 malam untuk membeli sebotol sos cili, tiga tin susu F&N, roti Gardenia sebuku dan gula pasir dua kampit. Balik dari kedai saya letakkan dompet itu di atas meja. Duit belanja sekolah anak memang pun sudah siap-siap isi dalam dompet mereka malam tadi. Dan pagi tadi saya terus saja capai kunci kereta dan menuju destinasi sehari-hari.

Setelah hantar anak ke seolah saya ke tempat mengisi minyak. Saya dah biasa dengan cashier dan hanya tunjuk angka 3 (RM30) dan angkat pam. Habis isi minyak baru ke kaunter membayar duit. Tapi barulah saya sedar saya tak bawa dompet. Maknanya tak bawa juga lesen memandu. So saya berhutang dengan stesen minyak itu. (Nasib baik boleh bincang... kalau tak kena sedut semula minyak yang dah diisi!) Saya pusing balik ke rumah, ambil dompet. Sampai rumah, rupanya saya tak tutup langsung lampu, kipas, air paip di kolah! Saya tepuk dahi sekali. Cukuplah! Jangan lalai lagi lepas ini.

Sampai di Tol Awan Besar saya masuk ke lorong SmartTag macam biasa. Sekali lagi terkena! Rupanya petang semalam saya sudah kirim pada seorang staf untuk reload touch & go! Saya mengundur dan angat tangan mohon maaf pada drebar kereta lain yang memang muka sempoi semuanya.

Di pejabat? Kerani minta fail akaun yang diberi semalam sebab saya berjanji nak sign claim semuanya malam tadi dan bawa fail itu hari ini. Tapi fail itu tertinggal di rumah...! Bahaya. Saya dah dapat sindrom nyanyukkah?

No comments: