Thursday, May 13, 2004

DARIHAL BULAN MEI

MAAF,
hari ini lambat sedikit menulis entri. Sorrylah bila datang tak ada apa yang saya hidangkan. Oh ya, terima kasih dengan ucapan anniversary in advance. InsyaAllah, semoga semua yang mendoakan kebahagiaan untuk saya akan mendapat juga kebahagiaan bersama.

Memang Mei atau bulan 5 merupakan bulan istimewa bagi saya dan keluarga. Cuba perhatikan - Tarikh 2 Mei 1985 merupakan hari pertama saya melapor diri bertugas di Kumpulan Karangkraf Sdn. Bhd. kerana 1 Mei adalah cuti umum yang dipanggil Hari Buruh waktu itu. Tarikh 2 Mei 1987 pula saya dilantik ke jawatan Editor Bacaria. Manakala bermula 2002, 1 Mei telah diisytiharkan sebagai malam ulangtahun Karangkraf serentak dengan jamuan makan malam untuk semua staf dan spouse. Kami akan meraikannya setiap tahun pada tarikh ini.

13 Mei 1969 telah mencatat tragedi berdarah di negara kita dengan persengketaan antara kaum hingga berlakunya huru-hara. Tetapi 13 Mei 2004 (hari ini) merupakan hari gembira kepada suami saya. Pukul 9 - 12 tengah hari ini dia bersama beberapa orang rakannya mengadap Kebawah Duli Sultan dan Sultanah Kedah di Istana Anak Bukit dalam satu upacara penuh istiadat. (Okay dear, you deserve it!).

Eh, cerita tentang Mei tak habis lagi - pada 13 Mei 2003 (2+3=5!), 5 novel saya bersama Alaf 21 telah dilancarkan di Hotel Singgahsana Petaling Jaya oleh Datuk Azalina Othman Said. Dan tak lama lagi 28 Mei akan tiba. Bilangannya pun ada nombor 5 - 15 tahun! Oh, semua ini hanya kebetulan bagi saya.

No comments: