Tuesday, January 6, 2004

KUNJUNGAN BERMAKNA

SAYA, kalau sudah berjanji nak berjumpa seseorang memang tak sabar-sabar menanti. Tapi penantian saya hari ini tidaklah menjadi suatu penyeksaan. Mula-mula lagi saya dah beritahu, tolong datang lewat petang kerana sebelah pagi saya agak sibuk dengan hal-hal pejabat, terutama tentang rombakan jabatan editorial yang saya beritahu dalam entri yang lalu.

Pertemuan awal 2004 bersama semua staf editorial berjalan lancar dan Pengarah Urusan telah menyampaikan amanat pentingnya yang semestinya menjadi bekal untuk menempuh 2004 yang cabarannya bukan calang-calang. Di samping ingatan supaya bekerja lebih kuat, kreatif dan inovatif, semangat kekitaan juga turut ditekankan. Harta syarikat adalah milik bersama, mesti sama-sama menjaganya. Namun yang lebih penting daripada segala ini sudah semestinya disiplin.

Oklah, teman yang ingin ditemui mengirim sms, memberi tahu waktu ketibaannya di stesen komuter. Saya cadangkan beliau naik komuter sahaja supaya dia tidak pening kepala dengan kesesakan Keramat - KL - PJ - Shah Alam. Ok, lagi lima minit sebelum ketibaan tren saya dan seorang rakan (sebab saya tak tahu arah) pun menanti di stesen komuter. Tak sampai dua minit menanti, haa... orang yang dinanti tiba. Siapa? He he he, jangan marah. Orang itu ialah mba!

Bangganya saya bila mba sudi nak menjenguk ke pejabat patik pacal ini. Mba pun diajaklah melawat-lawat ke jabatan-jabatan yang ada di Karangkraf. Mula-mula ke kafe (mba belanja makan) kemudian ke jabatan iklan, jabatan editorial, jabatan grafik dan tak lupa ke Alaf 21. Akhirnya ke bahagian percetakan, tengok mesen-mesen cetak yang canggih. (Sorrylah mba, kedai buku tutup awal, tak sempat nak jenguk beli-beli majalah. Akhirnya mba sampai ke bilik saya... biasalah bila sampai ke tempat saya, tak ada benda lain nak bagi, hanyalah majalah-majalah.

Terima kasih daun keladi, lain kali datang lagi!

No comments: