Sunday, January 11, 2004

KALA SIBUK MERANTAI DIRI

HUJUNG minggu adalah masa santai yang ditunggu. Tetapi kita sama juga seperti orang lain tidak pernah santai sesantainya. Sebaliknya sibuk sesibuknya! Tak adil kalau saya katakan saya seorang yang sibuk, sedangkan saya tahu orang lain pun tak habis-habis diburu kesibukan. Dikejar masa. Saya tak tahulah pula apa perasaan orang yang tak ada kerja, duduk melangut depan pc, depan televisyen, tengok movie, lepak-lepak, baring-baring, tidur sepanjang hari dan bermalas-malas...

Ketagih kerja? Ya juga. Ada orang yang tak reti nak duduk diam. Ada saja yang nak dibuatnya. Saya? Oh... saya jenis yang ada kerja sepanjang masa. Tak reti nak duduk diam, tak reti nak tidur siang... boring kalau tak ada kerja (sebenarnya tak pernah tak ada kerja). Waktu tidur hanya cukup-cukup lima jam. Selebihnya saya akan buat apa saja yang terdaya.

Baru sebentar balik dari Mid Valley. Di sana tadi, singgah agak lama juga di MPH dan membeli beberapa naskah buku untuk rujukan. Ramai sungguh manusia, berjejal-jejal. Terfikir juga dari mana datangnya lautan manusia... ke hulu ke hilir, tiap sudut ada manusia. Sedihnya yang paling ramai ialah mereka yang berkepit-kepit dengan pasangan masing-masing, dok lepak-lepak...

Maaflah tak sempat nak jawab di tag board. Saya jawab di sini saja:
iylia: kak sridiah handle majalah mana ? remaja handle tak atau dara?
- sebenarnya iylia, kak sri mengendalikan kesemua 28 majalah terbitan karangkraf. ya, remaja dan dara pun termasuklah. dik, study rajin-rajin, tahun ni SPM kan?

otaimer: dah lama tak kunjung weblog ni. sungguh syahdu sekali mendengarnya.
- syahdu ke otaimer? terima kasih sebab ke blog saya.

seriadriani: kerja operator tu macamana?
- kerja operator tu ialah jawatan yang diberikan kepada mereka yang bertugas mengendalikan mesin cetak. pekerja ini akan ditugaskan menjaga proses percetakan. antaranya ink, paper, binding kualiti cetakan dan lain-lain.

zareda & mush: Kak sri, bizi ek? apa khabar?
- zar, bz sesangat. blog pun jarang dapat dikemaskinikan. sorry. mush, sihat-sihat saja.

Mckelate: Kak Sri, saya nak hantar artikel untuk majalah yg Kak Sri handle boleh tak? I dah beli & baca KL Dimana Suamiku... Best! Tahniah!
- tak ada halangan, sesiapa saja boleh hantar. tapi lulus tak lulus untuk siaran tak berani jamin. terima kasih dengan komen terhadap KLDSK. Tunggu Jangan Ada Dusta pula ya!

riz: nak saya promotekan entry kak sri pasal jawatan kosong dalam weblog saya ? (nak mintak kebenaran)
- ok riz, silakan.

nakhoda: puan seri...boleh tak linkkan laman web sastera-Muzika dgn laman web puan seri...jasa dihargai! ribuan t/kasih kerana log-in ke sastera-muzika...sajak tak ada ke..hahah abdullatip dah apply utk jadi ahli, dah approved dah!
- nakhoda, sastera_muzika makin ramai peminat. tahniah!

Anna Abadi: Kak Sri..apa khabar? bila kunjung blog Rudy, teringat kat Kak Sri.
- Anna, blog awak makin canggih! ada bunga berguguran, ada lagu. Rudy tu anak kak sri dalam Jangan Ada Dendam. Along,di mana Along? Anna tak nak tulis novelkah? awak berbakat!

Sekian dulu. Salam utk semua.

No comments: