Thursday, July 23, 2015

Mencium Bunga


Asalnya saya melihat sekuntum bunga ini (tidak tahu bunga jenis apa... mungkin ros), maka lahirlah barisan puisi ini secara tiba-tiba:

MENCIUM BUNGA:

Ini kekasih yang cantik di mata
yang membenarkan aku saban waktu di situ
melihat apa yang di mata
belum tentu sama dalam rasa
Walau dekat, jauhnya nyata
ke hujung waktu entah bila
dapat aku mencium baunya.
* Maka dengan himpunan gambar bunga-bugaan hasil shoot sahabat saya ini maka terhasil satu frame cantik koleksi bunga-bunga ini dengan diletakkan puisi di tengahnya.

Hingga akhirnya terlahir pula buku kumpulan puisi dan foto
> POTRET HATI.| Mata Berkata dan Hati Berbicara

* Puisi di atas antara lain bermaksud;

Mellihat gambar bunga ini seperti kita menatap wajah kekasih yang jauh di mata, namun ia dekat dengan jiwa. Banyak kali saya tatap dan membelek bunga-bunga ini.
Ya kita hanya mampu melihat disebabkan jarak yang jauh. Namun tetap menyimpan hajat mahu berjumpa bunga itu dan mahu mencium baunya pula!

No comments: