Sunday, May 24, 2015

GOJI BUNDY

Hari ini saya tunaikan janji membaca senaskhah buku daripada susunan buku atas meja! Saya pilih Goji Bundy - Goji ialah - sejenis ceri dan Bundy, nama tempat (Bundaberg), Australia.

Di halaman 15 baru saya tahu fungs klip kertas yang diberi apabila kita membeli buku ini - ya sebagai penanda buku!

Isinya mantap. Bahasa mudah dan langsung kepada fokus buku dihasilkan. Kisah travelog anak muda putus tunang, tinggalkan bisnes syarikatnya di Ipoh dan bawa diri ke Australia.


Seperti dicadang penulis saya mendengar Disagree - The Enemy ketika membaca bab ini.

-- Mat, kalau kau boleh pergi jauh ke manakau nak pergi?
-- Betul-betul jauh?
-- Ya, betul-betul jauh
-- Ke dalam diri aku sendiri
-- Itu dekat, terlalu dekat
-- Tak, itu jauh, terlalu jauh
-- Kenapa?
-- Kalau kau perasan kita terlalu jarang untuk pergi dan jelajah diri kita sendiri. Bertanya akal dan hati.

..
* Saya suka teknik penulisan ini. Jika ada penulis lain yang menulis buku sebegini beritahu saya, saya mahu baca. Harganya RM30 senaskhah.

No comments: