Monday, October 31, 2005

SETAKAT NI CONFIRM RAYA DI KL
MENJELANG esok, bermakna lagi dua hari sahaja umat Islam akan menyambut Aidilfitri. Sudahkah anda membayar zakat fitrah? Pada en.abg sudah beberapa kali saya ingatkan supaya segera membayar zakat fitrah untuk saya dan anak-anak, jangan tunggu sampai pagi hari raya. Walaupun besar berkatnya di pagi Syawal tapi itu akan menyusahkan abah saya. Time orang tua tu tengah sibuk nak bersiap ke masjid, masa tulah en.abg sibuk nak bayar fitrah pada abah, salah seorang amil di Bandar Tun Razak ini. Bila patut bayar fitrah? Klik SINI

Dua pasang baju kurung Kak Long belum habis saya jahit. Badan dah cantum, tinggal nak jahit sembat leher, tangan dan kaki baju. Pencangkuk kain pun belum pi beli... si polan dok masam muka kalau-kalau baju dia tak sempat siap menjelang raya. Alhamdulillah baju Melayu si Anas dan Amie, masih boleh gunakan yang tahun lepas punya. Mama dan abahnya? Hahahah, tak ada pun baju baru!

Bisnes en.abg menjadi-jadi pulak menjelang Syawal nih. Lagilah tak menang tangan dia, mujur ada empat anak bujang membantu. So dia jadi pengarah sahaja nampak gayanya. Khabarnya di pagi raya nanti dia kena hantar tempahan ke PWTC pada pukul 3 pagi untuk hidangan open house yang akan bermula pada pukul 11 pagi. Kalau dah macam tu jadualnya sahlah kami tak berhari raya di Tokai tahun ini. So saya dan anak-anak sengih saja, gembira berhari raya di KL menanti sanak saudara dari Kelantan, Pahang & Johor balik beraya di rumah nenek mereka di KL ini.

Sedih juga mengingatkan Ramadan yang kian ke penghujung dan entah kita dapat merasa lagi atau tidak Ramadan akan datang. Alhamdulillah Ramadan tahun ini kita lalui dengan penuh kesenangan, cuaca baik, redup sentiasa dan negara aman damai dengan rezeki yang melimpah-ruah.

* Salam Takziah untuk keluarga Pengarah Urusan kami yang kehilangan bonda tercinta Allahyarham Hajah Che Moh, 82 tahun pada pagi Ahad lalu. Semoga Allah merahmati dan menempatkan Allahyarham di sisi mereka yang beriman. Al-Fatihah.

No comments: