Thursday, October 6, 2005

REZEKI DUA MANGKUK
ALHAMDULILLAH hari ini sudah masuk Ramadan kedua setelah pengalaman semalam dilalui dengan pelbagai rasa. Sempena Ramadan ini waktu bekerja telah disesuaikan supaya semua staf sempat balik berbuka puasa di rumah. Waktu bekerja bermula 8.15 am - 1.00pm. Kemudian sebelah petang dari 1.45pm - 5.00pm.

Laluan dari Shah Alam ke Federal Highway clear, so dapatlah sampai ke pangkal NPE dekat Sungai Way dalam pukul 5.25pm. Tak apalah bayar tol lebih sikit janji cepat sampai. Dari NPE sampai ke Desa Waterpark 5.35pm. Tapi yang malangnya dari tol Bandar Tun Razak nak sampai ke rumah yang biasanya hanya 5 - 8 minit saja dah jadi 45 minit. Aik... apa dah jadi? Saya berniat nak masak sendiri untuk berbuka puasa tapi nampaknya memanglah tak sempat. Sebelum tu, telefon Kak Long suruh masak nasi saja dulu.

Dalam hangin tu mak telefon, suruh singgah rumah mak dulu sebelum balik rumah. Rezeki dua mangkuk... mak bagi bubur lambuk berperencah ayam dengan nasi goreng kampung! Eh, adik beradik saya yang duduk jauh dari KL, kalau baca entri ni jangan marah ya! (Selebihnya lauk tunjuk saja di bazar Ramadan).

No comments: