Friday, October 14, 2005

REZEKI RAMADAN
AWAL pagi semalam sahabat blogger MBA mengumumkan yang beliau ada berita gembira di blognya, saya tumpang tersenyum dan mengucapkan Alhamdulillah dalam hati (tapi tak tau lagi berita gembira apa tu?). Takdirnya juga awal petang semalam, saya dan seluruh karyawan KKSB pula mendapat berita gembira. Yes, bangunan sebelah sudah menjadi milik kami!

Sudah berbulan-bulan kami mengharapkan bangunan berkenaan menjadi milik KKSB dan Alhamdulillah setelah melalui satu proses lelongan yang amat mendebarkan pagi semalam, akhirnya bangunan itu menjadi hak KKSB. Sesiapa yang pernah ke Kompleks KKSB di Shah Alam pasti perasan dengan bangunan yang terdapat di tepi simpang selepas jambatan kecil tu. Betul-betul di belakang Balai Bomba Seksyen 15, Shah Alam.

Dalam satu taklimat mengenai arah tuju syarikat menempuh 2006 dan tahun mendatang tauke menjanjikan prasarana yang lebih kondusif untuk semua karyawan termasuk tempat letak kereta yang cukup, ada nurseri, ada studio yang lengkap dan sebagainya (ada gym jugaklah...). Dan rasanya itu semua tidak mustahil untuk diadakan di tempat baru berkenaan. Tapi not just wait and see. Kenalah kami berusaha mencapainya dan membantu tauke membayar balik pinjaman bank.

Hari ini juga diharapkan satu lagi berita gembira akan menyusul. Pukul 9.30 - 10.30 pagi ini saya dan team Jabatan Pengarang akan mengadap Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Dr. Hj Ahmad Sipon untuk satu presentation di pejabat beliau di Putrajaya. Jika berjaya kami percaya usaha ini pasti akan dapat membantu kerajaan membina sahsiah pelajar yang komited dengan bidang pendidikan dan di masa yang sama dapat membina siasah diri para pelajar.

Oklah saya dah nak berangkat pergi. Doakan kami berjaya ya.

No comments: