Thursday, November 4, 2004

`KESIBUKAN BERSANGATAN'
NAMPAKNYA memang dah tak boleh mengelak lagi! Kesibukan mula merantai! Lagi nak dekat raya lagilah haru. Majalah yang mingguan paling teruk kerana perlu disiapkan sebulan lebih awal. Majalah yang bulanan semuanya mesti siap sebelum cuti hari raya. Inilah kesannya bila cuti melebihi seminggu. Tapi tak mengapalah, asalkan kerja dalam enjoy, tak stres. Senyum sentiasa di bibir apalagi bekerja dalam dendangan lagu-lagu hari raya. Suara P. Ramlee dengan Dendang Perantaunya amat syahdu di telinga!

Saya bersama anak-anak sedang dalam peringkat kompromi dengan suami - kalau boleh saya dan anak-anak nak berhari raya di Kuala Lumpur tahun ini. Hehehe, harap-harap proposal kami diterima oleh suami. Kah kah kah... bukan apa, sejak berkahwin baru dua kali merasa beraya dengan mak bapak saya di KL. Selebihnya saya wajib balik kampung suami di Alor Star.

Tu yang bila arwah mak mentua kata di pagi hari raya, di saat takbir raya bergema; "Janganlah menangis nuuu, sana mak sini pun mak jugak." Tapi bila dia cakap macam tu, lagilah saya meraung :-(

No comments: