Monday, December 8, 2003

HARI ISNIN YANG CANTIK

SETELAH segala kesibukan minggu lalu berjaya dihadapi dengan jayanya kini bermulalah espisod kerja yang rutin. Banyak yang tertinggal dan terbengkalai sebenarnya. Cuti hari raya yang lebih dua minggu, kemudian sibuk dengan persiapan open house opis, membuatkan otak ini sedikit berat hendak memulakan kerja.

Tapi mujurlah pagi ini semua ok, jalan tidak sibuk, tidak hujan dan saya sampai agak awal di pejabat. Tidak dinafikan mood yang ok ini banyak menyumbang pada kelancaran kerja.

Setiap Isnin pukul 9 pagi - 12 tengahari merupakan Isnin yang wajib bagi saya hadir ke pejabat kerana ada meeting khas unit perancangan dan pembangunan syarikat. Mesyuarat ini telah berlangsung hampir empat tahun without fail. Committee ada 15 orang termasuk Managing Director dan Boad of Director.

Mesyurat ini antara lain khusus membincangkan hala tuju syarikat. Kami juga berbincang bagi merangka strategi pasaran, mengintai peluang peningkatan income dalam periklanan, pemasaran, promosi dan pemasaran. Mesyuarat ini juga bertanggungjawab bagi membuat beberapa dasar-dasar syarikat dalam bidang penerbitan.

Memenatkan? Tidak bagi saya. Ya fikiran letih berfikir tetapi bagi saya kalau saya minat membuat sesuatu perkara saya tak akan rasa penat atau ralat melakukannya. Malahan rasa enjoy pula menghadapi cabaran demi cabaran.

Oh ya, Monday Meeting ini wajib dihadiri.
Ok, saya kena bersiap-siap sekarang, mencari fail yang dah dua minggu tak disentuh!

No comments: