Saturday, December 6, 2003

DUA HARI YANG TIADA REHAT

Majlis open house Karangkraf semalam, berjalan mengikut jadual. Bos happy, tu yang penting. Mujur cuaca baik hingga petang. Letihnya membuatkan otot kaki kejang, tangan lenguh dan sakit pinggang. AJK tak boleh balik hingga majlis selesai, dan akhirnya semua berjalan lancar. Kami semua beransur pulang lebih kurang pukul 9 malam

Hari ini pula saya berkejar pula ke Jaya Jusco Bukit Raja Kelang kerana diadakan pertandingan memasak anjuran dua majalah kelolaan saya iaitu Majalah Mingguan Wanita dan Majalah RASA. Seramai 10 peserta mengambil bahagian di peringkat akhir ini. Empat lelaki, enam perempuan. Pemenang akan menjadi residen chef dua majalah ini.

Saya pula jadi ketua juri. Bukan boleh duduk diam. Ke hulu ke hilir menguruskan segala hal. Sekali lagi, kejang otot semalam berulang hari ini. Majlis selesai pukul 5.30 petang dan segera memandu balik kerana jiran sebelah rumah buat open house...

Sorrylah, saya tunjuk muka juga walaupun dah hampir Maghrib. Jiran-jiran di KL ni dah faham benar dengan kesibukan jiran sebelah menyebelah, saya tetap disambut dengan manis muka dan nasib baik tak payah nak tolong berkemas kerana beliau menempah makanan dan pelayan menggunakan khidmat katering.

Sekejap lagi satu keluarga rakan sepejabat akan datang (Siti Arfah, wartawan Mingguan Wanita). Saya baru saja selesai memasak mi dan relak sekejap, masuk blog sementera mereka sampai.

Esok? Suami mengajak pula berhari-raya ke Hulu Langat, rumah Sharifah Abu Salem, penulis novel yang menjadi anak angkat Arwah Pak Sako. InsyaAllah. (Sebenarnya dia suka makan durian kampung di situ!)
Sekian, selamat malam semua.

No comments: