Friday, May 6, 2005

IBU RATU HATI
SAMBUTAN hari ibu akhir minggu ini sudah dimulakan oleh Majalah Seri Dewi & Keluarga dan Majalah Nona di Hotel Nikko semalam. Siaran lintas langsung dengan kerjasama Wanita Hari Ini dan TV3 berlangsung semalam dan diteruskan lagi hari ini. Jika ingin menontonnya saksikanlah lintas langsung rancangan Wanita Hari Ini jam 2.30 - 3.00 hari ini yang akan dihadiri tetamu kehormat, Datin Seri Hendon Mahmood. Itulah antara punca kesibukan saya minggu ini dan kerana itu saya mohon maaf, sudah berhari-hari tidak ada entri baru.

KITA SAMA BERDIRI, MEMAYUNGI
(Dedikasi untuk bonda - Hajah Halijah Ibrahim)

Aku harum berkembang dalam wangi tamanmu, bonda
Telah tersebar keseluruh alam, engkau selamanya ratu
Di sisiku kita sama berdiri, memayungi

Sinambungkan nafiri, laungkan gema
Kita sama; siang dan malammu kita serupa
Kau ibu dan aku kini mama buah cintaku

Sesekali aku tersadung, di ribaanmu aku rebah
Engkau membalut luka hatiku
Tanganmu hangat memanjakan
Bibirmu santun menabur pesan;
Hidup adalah keras perasaan

Ya, aku hanya ada kamu, seorang bonda
Hidup ini manis, mari kita hirup bersama
Kemanisan sepanjang zaman
Dipenghujung hayat nikmatnya milik kita

Walau ke dunia mana
Kujunjung setingginya hormat rasa
Dirgahayu untukmu, bonda...

Kuala Lumpur


Bukan kerana sambutan ini sahaja, bila-bila masa pun ibu tetap ibu. Kepada semua wanita bergelar ibu anda memang hebat! Kepada yang bukan ibu apa kata ucapkanlah, luahkanlah erti kasih sayang itu. Jangan simpan dalam hati kerana apabila ibu sudah tiada semua itu tidak bererti lagi.

No comments: