Friday, August 13, 2004

SAYA YANG MENURUT PERINTAH
APABILA
cadangan saya kepada MD diterima, saya terus diarah membuat sebuah buku dengan ketebalan 132 mukasurat + 4 keping cover dalam masa 7 hari. Mulanya saya tersengih serba salah. Akhirnya, Yes! Saya ambil ini sebagai tanggungjawab. Saya segera meminjam dua wartawan daripada majalah lain. Saya terus menyusun schedule. Buat susunan mukasurat dan juga melakukan perbincangan dengan jurufoto. Kemudian memilih jenis kertas dan finishing bersama Production Manager. Dua orang designer bekerja bersama team saya ini. Semuanya bermula serentak.

Malam esok saya akan bekerja semalaman di pejabat. Mungkin juga tidur di pejabat. Tempahan printing ialah pukul 2.30 pagi (bermulanya shift malam bagi pekerja operasi). Habis print dijadualkan dalam pukul 3.30 pagi dan terus dengan proses binding (perfect bind). Mungkin proses binding akan tamat pada pukul 5.00 pagi. Pengedar/agen (driver lori) akan sampai pukul 6.00 pagi. Naskhah berkenaan akan segera diupload ke lori. Agen akan terus mengedarkan buku berkenaan di pasaran (KL akan dapat dulu). Outstation akan mula dapat hari Isnin.

* Hal inilah yang membuatkan blog saya sepi empat hari. Maafkan saya...

No comments: