Saturday, January 10, 2009

ESQ 165 TRAINING
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihi



Demi matahari dan cahayanya di pagi hari.
Demi bulan apabila mengiringi,
Demi siang apabila menampakkan dirinya,
Demi malam apabila menutupinya,
Demi langit serta pembinaannya,
Demi bumi dan hamparannya,
Demi jiwa serta penyempurnaannya.

Maka Alah mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaannya Sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu,
dan sesungguhnya rugilah orang yang mengotorinya.
- Asy Syams 1-10


Alhamdulillah, saya sedang mengikuti ESQ 165 Training - Siri 26, Kuala Lumpur. Sepanjang training ini saya langsung tidak pernah sedikit pun merasa rugi mencungkil kewujudan saya, langsung tidak saya berasa rugi mencari Allah dan Muhammad saw. Saya juga asyik melayan spiritual yang selama ini saya meremehkan kewujudannya.

Siapa antara blogger yang menjadi Alumni ESQ? Saya sudah jumpa seorang...(DI SINI). Tetapi saya tidak boleh `salam semut' dengan beliau.

Detail tentang ESQ (KLIK SINI)

No comments: