Thursday, November 29, 2007

SAAT SENGGANG
KADANG-KADANG
kita berasa sudah selesa hidup berdua sahaja suami isteri apabila anak-anak semua sudah besar dan boleh bergerak sendiri. Teringat ketika anak-anak masih kecil, ke sana ke mari mesti bawa `beg tangan'. Mata juga tidak boleh terlepas pandang, terutama apabila mereka sudah pandai bertatih, berjalan dan berlari.

Namun sekarang tak mungkin saya akan ada anak kecil lagi... suami kata `buang tebiat ke?. Saya kata, kalau ada pun anak kecil dalam rumah ni tunggu bila Kak Long dah sampai jodoh nanti. Waktu itu kita dah jadi Datuk dan Nenek.

Jadi apa lagi yang boleh dilakukan untuk mengisi kekosongan? Amal ibadat, meneruskan hobi saya menulis dan suami pula dengan minatnya, atau menonton tv atau berkebun... terasa ada lagi yang kosong dalam hidup ini.

Lalu sejak setahun yang lalu kami mula mengambil anak-anak angkat (klik sini) ini. Mari sama-sama kongsikan blog yang dibuat oleh Kak Long untuk adik-adik kesayangannya. Jadi sekarang inilah hobi baru kami.

Jika dulu saya minat memelihara ikan emas (hampir 40 ekor sebesar gengaman tangan) tapi sekarang apabila mendapat hobi baru ini, kepuasannya berbeza. Terutama dalam usaha mengindar stres dengan kerja-kerja pejabat.

No comments: