Friday, June 10, 2005

SOAL JAWAB vs SOAL TAK BERJAWAPAN
HARI ini 8 orang peserta dari Malaysian Top Host TV3 membuat lawatan ke KKSB. Mereka terpilih ke rancangan realiti itu daripada beribu-ribu penyertaan dan diberi tugasan yang mencabar antaranya ke lorong belakang mati, ke rumah orang tua, ke lokasi crime, kilang haram dan lain-lain lag i. Setelah soal siasat, kesemua mereka bukan mengambil bidang broadcasting, malahan seorang daripadanya adalah doktor.

Berikut secebis soal jawab bersama salah seorang mereka:

Peserta: Kak, dah berapa tahun bekerja di sini?
Saya : Eh, baru je 20 tahun.

Peserta: Kak, kenapa pekerja sini muda-muda belaka?
Saya: Sebab mereka belum lagi tua.

Peserta: Saya nampak ramai perempuan, tak ramai pekerja lelaki?
Saya : Pekerja lelaki ada, tapi you tak nampak.

Peserta : Kak, photoshop tu boleh buang jerawat, tahi lalat?
Saya : Iya, kalau nak tambah mata jadi tiga biji pun boleh...

Peserta : Kak dahlah tak nak tanya, akak loyar buruk
Saya : Hehehe oklah, sebab awak loyar baru.

Hahahah... Ini cerita orang publishing dengan orang broadcasting. Yang datang tadi 8 orang, maknanya dalam siaran minggu ini seorang peserta telah terkeluar. Siapa? Saya dah tau dah... Good Luck untuk semua yang tinggal. Khabarnya sampai masa hanya tinggal 3 orang sahaja. Minggu ni si Donald Trump tu pun nak buang lagi peserta. Saya sendiri harap pompuan mulut laser yang dah tua tu keluar!

No comments: