Sunday, March 2, 2014

KARANGKRAF FAMILI DAY

TAHUN ini merupakan tahun ke 29 saya berkhidmat di Kumpulan Media Karangkraf. Bermula sebagai penyunting di Akhbar Bacaria, kemudian menjadi Editor Majalah Nona dan lan-lain majalah. Selepas itu menjaga semua bahagian majalah yang ketika itu mempunyai 28 majalah. Ada majalah dua minggu sekali, sebulan sekali dan majalah sebulan dua kali.


Bekerja di Karangkraf dengan segala suka dukanya, tiba ke kemuncaknya apabila dilantik mengendalikan akhbar harian - Akhbar Sinar Harian dari Kelantan hinggalah sekarang sudah beredar di lapan negeri dalam Semenanjung.


Dari bahagian majalah ke bahagian akhbar, kini saya mengendalikan pula tiga syarikat besar dunia buku. Syarikat-syarikat itu ialah Alaf 21, Buku Prima dan Karya Bestari (Jabatan Al Quran, yang terkini). Bila mahu pencen? Saya susah nak jawab... bos masih mahu khidmat saya. Katanya selagi tidak nyanyuk. kerja. Kerja. Kerja :)


Untuk kesekian kalinya, hari ini diadakan Hari Keluarga Karangkraf di Sunway Lagoon. Antara lokasi yang pernah diadakan hari keluarga ialah di Port Dickson, di Lost World Tambun dan beberapa tempat lain. Tujuannya hanya satu... ingin merapatkan silaturrahim dalam kalangan pekerja dan keluarga mereka.



Saya rumah merah! Dan hari ini Rumah Merah Juara!

3 comments:

sarah said...

as salam kak..first time visit blog nih...

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Sri Diah said...

Terima kasih Sarah :)
Dah lama tidak updated, sudah bersarang...