Saturday, December 6, 2008

BUMI MENANGIS LAGI...
LENA
saya awal pagi tadi dikejutkan dengan news alert - ada kejadian tanah runtuh, 14 banglo ranap, berpuluh terperangkap di Bukit Antarabangsa. Dengan mata terpisat-pisat, bingkas menelefon anak-anak buah - jenuh menunggu mereka angkat telefon - ialah waktu tengah sedap tidur!

Mereka segera dikerahkan ke dua lokasi. Satu di tempat kejadian. Satu grup lagi ke Hospital Kuala Lumpur. Saya juga mohon bilangan jurufoto ditambah. Mahu yang lense panjang sebab jalan masuk ke tempat kejadian telah ditutup. Sehingga awal petang, shif mereka bertukar, grup lain pula bergilir mencari, mengumpul, menaip dan menghantar berita. Tahniah atas kecekapan mereka...!

Pada pukul 12 tengahari saya dapat tahu bahawa salah seorang mangsa yang terlibat ialah kawan saya, Hassan Saad namanya. Macamana Kak Chik? Saya menelefon. Katanya isterinya, Akma selamat. Mereka sekarang menumpang di rumah saudara rapat mereka, Datuk K dan Datin Siti Nurhaliza yang kebetulan tinggal tidak jauh daripada kediaman mereka.

Hassan (berbaju kemeja T kuning) dan keluarga ketika dikunjungi Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib.

Seorang lagi petugas di Sinar Harian, Amsari Tan Sri Ismail turut selamat kerana kediaman keluarga mereka tidak terbabit dalam kejadian runtuhan walaupun berada berhampiran dengan lokasi kejadian. Alhamdulillah.

No comments: