Tuesday, December 30, 2008

ALHAMDULILLAH SYUKUR RAHMAT ALLAH
SEMPENA
kedatangan tahun baru Hijrah 1430 dan Masihi 2009 ini kami sekeluarga mengucap syukur ke hadrat Illahi kerana telah dikurniakan kesihatan yang baik, kejayaan dalam kerjaya serta dipelihara daripada sebarang musibah. Begitu juga terhadap adik beradik yang lain, seluruh keluarga kami. InsyaAllah hari-hari mendatang, akan diberi lebih kekuatan untuk terus menempuh kehidupan yang masih berbaki.

Antara yang manis untuk sehari dua ini apabila si bongsu berjaya ditukarkan dari sekolah Menengah di Seksyen 2 (lebih kurang 5km dari rumah dan kena naik bas) ke Sekolah Mengengah Seksyen 7 (berjalan kaki sahaja dari rumah). Dia Tingkatan 1 pada 2009 nanti.

Yang kedua, kejayaan anak sulung menjadi siswi di Universiti Industi Selangor (UNISEL) - cuma sepelaung sahaja dari rumah. Tidak perlu berulang-alik Kuala Lumpur - Kuala Terengganu lagi. Oleh kerana dekat dengan rumah, dia tidak mahu duduk di asrama. Maknanya akan ulang-alik dari rumah ke kampus dengan keretanya sendiri - lebih kurang lima minit saja perjalanan (saya kata jalan kaki pun boleh, untuk cepat kuruskan badan.)

Semalam pula anak kedua, Anas Iqbal berjaya mendapat 8A dalam ujian Penilaian Menengah Rendah (PMR) bagi kesemua subjek yang dia ambil. Dia yang dulu menangis tidak mahu tinggal di asrama apabila mendapat 5A dalam UPSR, membuktikan dia boleh berjaya walaupun tidak duduk asrama (itu janji dia). Begitu juga anak abang dan anak kakak, result PMR mereka juga bagus.

Saya dan suami berhasrat mahu Anas tinggal di asrama untuk persediaan SPM. Tapi sekali lagi dia menolak. Alasan dia serupa. Entahlah... kalau boleh kami mahu memohon dia ke Maktab Rendah Sains Mara.

Ada sesiapa boleh bagi cadangan? Suami sudah buat survey khabarnya result SPM di MRSM Jasin bagus. Siapa pernah ada pengalaman di MRSM tolonglah kongsi idea.

No comments: