Monday, April 4, 2005

TAHNIAH BERGANDA
APABILA mendapat faks daripada Fadzley dengan `tawaran harga patut' ke London membuat liputan konsert Siti Nurhaliza di Royal Albert Hall London saya terus memanjangkan tawaran itu pada tauke. Akhirnya setelah menyakinkan beliau, tiga orang wakil Karangkraf berjaya turut serta dalam trip ke London. Anif (wartawan), Natrah (jurugambar) dan Firdaus H (Penerbit Eksekutif) terpilih.

Mereka sudahpun berangkat pergi dan hari ini sudah masuk bertugas. Oleh itu Media Hiburan minggu ini dengan plan A `tertunda satu seksyen' akan memaparkan gambar-gambar hebat Siti Nurhaliza mempersembahkan bakatnya di mata dunia. Jadi jangan ketinggalan dapatkan Edisi Khas Media Hiburan ini.

Siapa sangka gadis kampung yang dulunya bersama emak dan bapanya berpeluh-peluh turun naik bas KL - Lipis - KL di Hentian Pekeliling, dia yang pemalu, rendah diri dan selalu diperlekeh kini berjaya menawan industri hiburan dunia. Beliau meneroka bidang yang menjadi minatnya ini tanpa menoleh lagi. Beliau memperbaiki kekurangan, berlatih dan terus berlatih. Kini mahu tak mahu kita mengaku gadis kampung ini telah bergelar jutawan.

Lihat gambar eksklusif dari fotopages Dilla Fahim yang menyaksikan konsert berkenaan. Ada sekeping gambar tu Dilla tulis - the flower was given by Fazley before the concert ended. Ehem ehem!

Tak habis dengan kejayaan di kota London, pulang ke tanahair Siti menerima Kia Optima setelah dinobatkan sebagai Bintang Paling Popular Berita Harian 2004. Tahniah berganda untuk Siti!



* Masih saya ingat bagaimana Siti bersungguh meminta saya mengajarnya membaca puisi di Auditorium DBKL beberapa tahun lalu. "Akak ajar Siti baca puisi, nanti Siti ajar akak nyanyi ya?" Hahaa...saya gelak besar dan berasa amat bangga dalam pelukan Siti malam itu.

* Diam tak diam rupanya Kak Long dan rakan-rakannya dari Kuantan pun berangkat ke London! Wah orang Pahang sokong Siti habis-habisan! Termasuk Sultan dan Sultanah Pahang.

No comments: