Tuesday, July 1, 2014

Al-Fatihah... Khairul Azizi

Tengah hari ini sekujur tubuh kaku dalam balutan kapan akan singgah sebentar di Masjid Karangkraf untuk kami, rakan-rakan sepejabat menunaikan solat jenazah untuknya. Itulah sosok tubuh yang saban hari tidak pernah culas menunaikan solat berjemaah bersama kami setiap tiba waktu... 

Namun hari ini tubuh itu sudah berada di pembaringan...


 Dukacita dimaklumkan, Allahyarham Khairul Azizi Alam, 39, Penolong Editor Akhbar Sinar Harian Edisi Johor telah kembali menemui penciptanya subuh tadi, pada hari baik dan bulan baik, Ramadan yang barakah.

Saya menyelianya ketika beliau di Akhbar Bacaria dan apabila Sinar Harian mula beroperasi, saya membawa beliau untuk berkhidmat di Sinar Harian pula. Almarhum seorang pekerja yang bagus, patuh arahan, gigih melaksanakan tugasnya walaupun sikapnya agak pendiam.


Pergilah engkau dalam tubuh diam, kaku dan kelu
Kami termangu namun itu lebih perlu untukmu
Selamat pergi... kami akan mengikut langkah
Al Fatihah, kami bersedekah.


Ya Allah, limpahi kasih sayang dan perlindungan berpanjangan buat Puan Rohayu Said dan empat anak yang ditinggalkan. Didoakan rahmat dan kasih sayang Allah jua buat roh sahabat kami, Almarhum Khairul Azizi. Al Fatihah



* Solat jenazah dilakukan di Masjid Karangkraf dan kini dalam perjalanan ke Tangkak, Johor Darul Takzim untuk disemadikan.. Alahyarham meninggalkan seorang balu dan empat anak yang masih kecil.

No comments: