Monday, September 12, 2005

SIANG MALAM BERGANTI
TINGGAL beberapa hari sahaja Ramadan akan hadir. Kemudian Syawal. Syawal nanti opis akan tutup hampir sepuluh hari. Untuk menghadapi sepuluh hari yang bakal tiba, kesibukannya sudah dirasai sekarang. Begitu juga untuk menghadapi 2006, lagilah banyak projek yang mesti difikirkan. Tiga bulan menjelang Disember terasa amat singkat. Lepas satu, satu projek datang dan pergi. Ada juga projek yang datang tapi tak pergi, hanya akan terlaksana 2006 nanti.

Banyak jugak event yang berlangsung membabitkan syarikat dan orang luar. Pejabat ini sibuk dengan pelbagai aktiviti mengikut jabatan masing-masing. Walau ada 32 majalah tetapi saya bekerja untuk hampir 40 majalah/akhbar yang sedang dalam proses dan tambahan beberapa jabatan lain. Sebab itulah event bersama JICA dan Mek Jepun saya tak dapat hadir. Semalam juga ada pertandingan memasak dikalangan staf KKSB - pertandingan memasak cucur dan nasi goreng. Jenuh jugaklah pengadil ni nak merasa dan buat keputusan.

Ya, Anas sudah merdeka - "inilah erti merdeka abang yang sebenarnya," kata Anas. "Ya, merdeka sementara. Lepas ini PMR pulak..." tokok si Anis, kakaknya yang akan menduduki PMR pada Oktober ini. Memang dia pun tengah stres dan hangin. Problemnya? Cikgu jarang masuk kelas, sibuk dengan meeting, pergi jabatan, kursus dan sebagainya. Anak-anak murid kena belajar sendiri... macamana tu? Mujur dia ada rakan perbincangan. Tapi saya hangin jugak dengan si Anis ni sebab doklah dia menghadap siri luar negara pukul 2 petang kemudian sambung sampai pukul 3 hinggalah pukul empat petang tu!

No comments: