Wednesday, February 16, 2005

MAHU JADI WARTAWAN?
HARI ini agak sibuk sedikit (sibuk banyak!). Oleh kerana akan meninggalkan pejabat selama dua hari, jadi beberapa tugasan penting yang memerlukan perhatian segera mesti dibereskan dahulu. Sambil itu tangan asyik dok view satu demi satu page powerpoint untuk presentation nanti.

Ceritanya ini - Kumpulan Karangkraf dan Kolej Tunku Kurshiah kini menjalin usaha sama bagi melahirkan lebih ramai wartawan muda sebagai pelapis. Jadi misi esok ke kolej berkenaan adalah sebagai langkah awal bagi merealisasikan impian ini. Agenda ini juga bertepatan dengan beberapa amanah yang akan dipikul oleh kolej berkenaan.

Pada tahun ini Jabatan Pelajaran Negeri Sembilan telah diamanahkan menjadi tuan rumah Pelancaran Sambutan Haru Guru Peringkat Kebangsaan. Kolej Tunku Kurshiah pula dipertanggungjawabkan untuk menerajui Jawatankuasa Buletin dan Dokumentasi. Jadi dengan perlantikan ini Kolej Tunku Kurshiah mengambil kesempatan atas kepakaran pihak Kumpulan Karangkraf bagi membantu dalam menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan itu. (Heehee, sungguh skima ayat ini!)

Maaflah tak sempat hendak menjawab komen-komen panas dan pedas pasal si brother penjual bunga dalam entri semalam. Teringat pulak lagu Gadis dan Bunga nyanyian Rahimah Rahim. Nih tengah nyanyi dalam hati ;-)

Maaflah, stop sini dulu ya, banyak sungguh yang perlu diselesaikan.
So esok akan berangkatlah saya ke Seremban...

No comments: