Friday, January 28, 2005

SEKEJAP, SEKETIKA SAJA
SEMALAM, saya berbual dengan seorang sahabat yang sudah lama tak berjumpa. Dulu sama-sama di Kuala Lumpur kekerapan berjumpa membuatkan kami tahu apa yang berlaku antara kami. Namun kini apabila sudah jauh, banyak kisah yang sudah `terlepas pandang, terlepas dengar'. Tapi setengah jam, mana sempat hendak menyelongkar almari masa silam...

Sebelum itu Selasa, Mely, Shahid & Adeq datang ke pejabat. Pun sekejap saja! Wah, lama tak jumpa best jugak berbual macam-macam hal. Semuanya hal perempuan, hal lelaki, hal kerja, hal birthday, bila nak kahwin... Eh, kalau dah datang Karangkraf mencari saya, kenalah juga jumpa akak di Rumah Pena, Sabtu nanti! (Zar pun janji nak datang tapi tak dapat datang... tak apa Zar, yang penting ingat nombor pekerja Kak Sri. Hahahaaa...)

Daripada kedua-dua paragraph di atas, jelaslah pertemuan hanya sekejap. Hari itu pun MA datang Karangkraf, pun berbual sekejap saja. "Masa mencemburui kita..." Itu ayat klise. Tapi jangan kecik hati ya, lain kali kita jumpa lagi.

* Nota Hujung Minggu:
Jika rumah diibaratkan istana, maka suami adalah raja. Isteri adalah ratu. Manakala anak-anak adalah rakyatnya. Kasih dan sayang harus sentiasa di sematkan dalam diri dan jiwa seiisi keluarga untuk mewujudkan harmoni rumah tangga berkekalan.

No comments: