Thursday, January 19, 2012

PENGURUSAN KANAN GRUP BUKU KARANGKRAF


* Saya bergambar bersama barisan kepimpinan kanan Grup Buku Karangkraf.

ALHAMDULILLAH tahun ini adalalah tahun ke 27 saya berkhidmat bersama Kumpulan Media Karangraf (dulunya dikenali Kumpulan Karangkraf Sdn Bhd - KKSB). Saya memulakan khidmat di sini semenjak 2 Mei 1985 sebaik sahaja tamat pengajian di Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang bahagian komunikasi.

> 20 tahun dalam dunia majalah, daripada hanya 3 majalah sahaja pada tahun 1985, kemudian menjadi 28 majalah termasuk 6 majalah francais dari Dewan Bahasa dan Pustaka.

> 5 tahun dalam dunia akhbar dengan memulakan khidmat secara ZERO. Kami brainstorm untuk mewujudkan Akhbar Sinar Harian. Bermula di Kelantan, kemudian ke Terengganu, Pahang, Selangor dan KL, Utara (Pulau Pinang, Kedah dan Perlis), kemudian Melaka dan Negeri Sembilan hingga akhirnya Johor.

> 2 tahun terkini saya di Grup Buku Karangkraf sebagai Pengurus Besar Penerbitan. Imprint yang saya dipertanggungjawabkan ialah Alaf 21 Sdn Bhd, Buku Prima Sdn Bhd dan Karya Bestari Sdn Bhd. Sebelum itu 1 tahun sebelumnya saya diberi amanah untuk menggalas tanggungjawab sebagai Pengurus Besar Oasis Books Sdn Bhd.

Apakah saya puas dengan perjalanan kerjaya ini? Susah nak jawab...

No comments: