Sunday, August 28, 2005

CERITA SABTU & AHAD
JUMAAT petang selalunya menjadi penghujung hari untuk Sabtu dan Ahad yang santai. Detik bersama keluarga apalagi di hujung minggu merupakan masa senggang yang amat bernilai. Tetapi itu hanya impian, kebiasaannya ada sahaja event membuatkan semua yang dirancang terpaksa bertukar saat akhir. Pengorbanan... harganya terlalu mahal!

KTM Shopping Hunt bersama Libur bermula awal pagi hingga petang di KL Sentral. Saya tak hadir ke majlis ini kerana berbahagi tugas ke Rumah Pena pula untuk Sayembara Baca Puisi Kemerdekaan Fokus SPM. Majlis dengan kerjasama PENA ini menemukan saya dengan rakan-rakan yang `gila puisi' satu masa dulu. Di masa yang sama berlangsung serentak bengkel Animasi/Digital anjuran Majalah Dewan Kosmik di UM.

Ahad pula saya tidak dapat hadir ke open source exhibition and national hacking competition yang turut membabitkan Majalah PC. Saya menunaikan permintaan untuk bersama siswa dan siswi UITM bercakap tentang dunia penulisan. Komersial dan seni, mana lebih utama? Ada Ahadiat Akashah, Eyman Haikal dan Anis Ayuni. Topik siapa Sri Diah dan siapa Salina Ibrahim, pada akhir sesi menjadi medan mempromote diri. Ha hahaha... Daripada mata siswa dan siswi yang naif saya percaya mereka datang ke dewan kuliah itu untuk memperkaya ilmu di dada. Soalan mereka tulus dan mahukan penjelasan jujur daripada kami berdua.

Oh ya, waktu entri ini ditaip anak-anak masih belum balik dari water park. Saya kirim anak-anak dengan sejumlah duit pada adik ipar. Bawalah mereka enjoy... sebab mamanya sibuk dan abahnya masih di Baling, Kedah.

No comments: