Monday, December 12, 2011

SELAMAT MALAM TAN SRI
APAKAH novel ini akan berjaya didrama sebagaimana ia berjaya dalam cetakan (9 kali ulangcetak). Ini karya lama, saya segan pula hendak membuka sejarah silam... tapi ada permintaan daripada penerbit.

Tan Sri yang hensem (gambar di atas)
dan Tan Sri yang dah lunyai (gambar di bawah)

Sebenarnya sekarang Encik Suami saya sedang menghadam buku ini, dipecahkan kepada beberapa sinopsis, kemudian dibuatkan treaatmentnya dan akhir sekali atas persetujuan syarikat/producer/penerbit skrip akan disiapkan. 

Ini juga berdasarkan komen-komen di sini >>>> (Nasha Aziz/Zizan Nin/Fizo/Datuk Rahim Razali) Siapa lagi cadangan anda? Saya nak Siti Saleha untuk watak Hanim Hanani.- wartawan Majalah Mingguan Wanita.
Selain komen-komen di atas, komen daripada link ini juga saya ambil kira dan berbincang-bincang dengan Encik Suami. Serba sedikit jalan cerita akan diubah suai bagi menyesuaikan dengan adaptasi yang diperlukan. >>>> (Saya juga mahu melihat Rahim Jelani ataupun Fahrin Ahmad dalam siri drama ini)

* Kata-kata untuk hari ini: 
Angin, kami tiupkan angin untuk mengahwinkan tumbuh-tumbuhan dan membawa awan, lalu Kami turunkan air hujan dari langit dan Kami minum dengannya dan bukanlah kamu yang menyimpannya - QS Al Hijr 15 : 22


No comments: