Saturday, October 11, 2003

PERANG dingin ini bilakah akan berakhir? Suami pergi kerja macam orang hilang akal. Dia balik ke rumah pun macam orang hilang akal!
"Saya penat. Saya letih...!"
"Bang, mari saya picitkan"
"Ah, tak payahlah. Awak picit kuat sangat, sakit-sakit badan saya...!"
"Habis tu, abang nak kopi"
"Ah, tak mahu, kopi awak pahit!"
Kalau kopi pahit... mintalah milo atau teh... Tapi kenapa tak mahu minta apa-apa?
"Abang nak makan? Saya siapkan..."
"Makan? tak payahlah. Saya belum nak makan."
"Saya goreng ikan masin, nak?"
"Ikan masin? Ikan masin awak masin!"
"Abang nak mandi? Saya siapkan air suam"
"Dah. Saya dah mandi!"
Oh Tuhan... ke manakan kemanisan yang selama ini menjadi milikku?

* Ini adalah antara sedutan dalam novel JANGAN ADA DUSTA. Masih dalam peringkat editing. Ramai bertanya kenapa saya membuat novel tentang orang perempuan sahaja?.... jawapannya, sebab saya perempuan :-)

No comments: