Thursday, October 16, 2003

Antara Pelawat, Arni & Ferhad

Pagi tadi ada pelawat dari Dewan Bahasa dan Pustaka Kuala Lumpur. Lebih kurang 20 orang semuanya. Tugas sayalah tu, memberi penerangan serba sikit perjalanan syarikat. Production, publishing dan printing. Sejak kami berpindah ke Kompleks Karangkraf di Shah Alam ini, boleh dikatakan setiap hari ada sahaja pelawat yang datang.

Tidak dinafikan, Kompleks Karangkraf amat cantik dan moden - kami lebih suka memanggilnya `kampus'. Warna-warna ceria di mana sahaja. Lain department, lain warna. Pohon-pohon menghijau menghiasi persekeliling. (Jika sesiapa yang mahir dengan lokasi di Shah Alam sebelum ini, kami mendiami bangunan Ericson - bos beli, bukan sewa!).

Bertemu Arni Nazira (isteri rockers Awie) di studio untuk sesi fotografi bersama majalah Media Hiburan membuatkan hati saya berbisik: Dia cantik. Tubuhnya menarik. Kata-katanya penuh berbudi bahasa. Santun. Sejuk hati mak mentua...

Habis giliran Arni, giliran penyanyi macho Ferhad pula beraksi di studio. Pun sama, agak friendly... eh bila nak timang anak? itulah soalan wajib untuknya. Tunggulah kak, belum ready jawabnya. bersalam dengannya, wangian `jantan' melekat di tangan. lupa pulak nak tanya minyak wanginya cap apa.

Oklah, cukup dulu untuk hari ini. Jumpa esok.


No comments: