Friday, December 5, 2003

UNTUNG YANG BERPUASA ENAM

MINTA-MINTA cuaca cerah pagi ini biarlah sampai ke petang. Janganlah jadi macam kata pepatah tu; harapkan cerah sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari...

Semoga majlis hari ini berjalan lancar dan tetamu kehormat serta jemputan vip puas hati. Staf Karangkraf pula bagaikan menyambut hari raya sekali lagi. Mana yang berpuasa enam, untunglah, mereka terus berhari raya lagi hari ini.

Masing-masing berpakaian baju raya. Yang lelaki siap dengan sampin dan songkok. Staf lelaki kata, pagi tadi isteri masing-masing dok jeling-jeling dan was-was; betul ke abang nak ke opis dengan baju Melayu ni? Apalagi hari in hari Jumaat! Meriah sungguh. Dan palilng best apabila menepati konsep dan imej syarikat iaitu berwarna purple atau lilac.

Saya masih ingat dengan janji hendak menyambung siri Jejak Kasih di Aidilfitri yang lalu seperti yang diminta oleh beberapa pembaca. Ingat... tak lupa. Pencarian saudara dan ingin bertemu rakan siber membawa saya dan keluarga hingga ke Kuala Perlis.

Tapi sorrylah tak boleh nak tulis blog panjang lebar hari ini, di luar sana, tengah sibuk dengan segala persiapan. Tetamu semua dianggarkan lebih 1,700 orang.

Saya stop sini dulu... nanti jumpa lagi. Salam.

No comments: