Tuesday, July 26, 2005

TUGASAN WARTAWAN CILIK
SEHINGGA siang tadi masih lagi confirm - Esok kami di KKSB akan meraikan kunjungan Tun Dr. Mahathir Mohamad dan isteri. Majlis anjuran Majalah Bintang Kecil (Untuk Kita-Kita Je...) ini amat istimewa apabila 30 orang wartawan muda (gadis genit pembaca Bintang Kecil yang berusia bawah 12 tahun) akan ditugaskan menyoalkan Tun dan isteri. Soalan yang disediakan banyak mengenai masa kecil Tun dan isteri serta apa harapan Tun terhadap tunas-tunas muda di Malaysia.

Sepanjang minggu ini saya masih lagi diburu kesibukan bermula 28 (Khamis) dan 29 (Jumaat) siang dan malam sehinggalah majlis selesai sepenuhnya pada 31hb Julai (Ahad). Kebetulan Hari Kantin Sekolah Kebangsaan Seri Tasik jatuh pada 30hb Julai (Sabtu). Menurut list yang diberi guru pada murid-murid, Anas kena bawa Nugget Ayam dan Amie pula setin minyak sapi. Oklah, saya mesti singgah sekejap ke sekolah anak-anak sebelum ke Kelana Jaya.

"Kalau tidak cikgu mesti kecik hati," kata Anas.
"Tapi kan mama dah derma RM untuk cikgu beli beras (cikgu nak masak nasi ayam!)tak payah datang pun tak apalah kot..." Kata saya.
Anas cepat menjawab, "tapi mama kena datang jugak tunjuk muka sebab muka agong tu tak sama dengan muka mama..." Ha ha ha... saya faham maksud dia!

No comments: