Monday, July 25, 2005

TAK KERJA TAPI KERJA
SABTU, dengan diiringi anak-anak saya ke The Mall dan langsung ke PWTC. LRT tidak sesak hari itu, pergi balik dapat tempat duduk. Yang sesak ialah di The Mall dan paling teruk di PWTC. Seorang makcik mengeluh, buat haji pun tak macam ni... sendat. Nak berhenti membeli belah tak boleh, jadi kena ikut sahaja arus. Tertolak ke kiri dan ke kanan, ke depan dan ke belakang. Kalau kita berhenti, orang lain di belakang akan menolak kita ke depan... ada jugak yang hampir tersungkur.

Di dalam dewan nampak teratur, masing-masing selesa mendengar perjalanan persidangan. Di luar dewan, di ruang legar sesak menjadi-jadi. Skrin besar yang disediakan penuh dengan penontonnya. Ada yang booo ada yang tepuk tangan dan tak kurang juga yang angguk-angguk atau geleng-geleng.

Nasib baik anak-anak tak hilang dalam dalam kesibukan itu. Mujur masing-masing menggenggam telefon bimbit. Senang dihubungi. Suami? Dia dah berhari-hari tenggelam dalam kesibukan itu. Sampai tercakap gini, "ish, ish... nak tengok muka laki pun payah dah dalam seminggu ni..."

Dalam sibuk-sibuk di PWTC, tauke, rakan sepejabat dan saya saling bertelefon dan bersms - camana? apa respon? ada potensi tak? Masing-masing buat lintas langsung dari PWTC hinggalah ke KLCC, Stadium Paroi, Seremban dan Stadium Melawati, Shah Alam. Wah, sungguh World kami hari itu!

No comments: