Monday, May 10, 2004

ADA KERJA ADA GAJI

SEBAGAI
seorang isteri, ibu kepada tiga anak, anak kepada seorang emak, pekerja dan komuniti dalam masyarakat, cuti dua hari pada Sabtu dan Ahad lepas bukanlah rehat sepenuhnya. Kebetulan dua hari itu jatuh pada sambutan hari ibu yang diraikan oleh kebanyakan orang. Jadi antara membereskan hal dalam rumah, hal luar rumah pun kena dibereskan juga. Antara jemputan kenduri kahwin, jemputan jiran dan kenalan kerana mendoakan kesejahteraan ibu dan sambutan hari ibu majalah Seri Dewi dan Keluarga di PJ Hilton, saya terpaksa memenuhi semuanya.

Mujur juga dua hari itu saya tak naik `hangin' bila tagboard blogspot buat hal. Mulanya saya repair sendiri dan akhirnya mentor datang hulurkan tangan, bolehlah bernyawa sikit tagboard tu. Thanks. Tapi tak lengkap lagi... kena letak mekap lagi!

Seperti pekerja biasa, awal bulan agak memenatkan. Banyak urusan pejabat antaranya urusan claim mileage, claim luar daerah dan urusan deadline majalah bulanan serta pemantauan disiplin bulan lalu.

Pokoknya KERJA. KERJA. KERJA. Boleh tak kalau kita tak pergi kerja tapi RM masuk saja? Kata kawan saya boleh kalau jadi isteri Pengiran Sufri Bolkiah. Tapi... kita ni sekadar di pinggiran saja!


No comments: