Wednesday, January 7, 2004

TAHNIAH

SIARAN Buletin Utama malam tadi mengumumkan perlantikan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai bakal Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Najib, 50, yang juga Naib Presiden UMNO merupakan nama yang disebut-sebut bakal mengisi jawatan itu sebelum ini di samping Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Pengguna, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Apabila bercakap mengenai Datuk Seri Najib, isterinya Datin Seri Rosmah Mansur tidak boleh diketepikan. Ia samalah seperti kata orang; di sebalik kejayaan seorang suami, ada seseorang sebagai pendorong kejayaannya iaitu isteri di sisinya (bukan dibelakangnya). Kedua-dua personaliti ini boleh dikatakan rapat juga dengan saya dan suami atas beberapa faktor. Antaranya faktor kerja, urusan kerajaan, urusan politik dan hubungan persahabatan yang sudah terjalin lama.

Rumah mereka di Bukit Tunku juga biasa dikunjungi tidak kiralah di hari raya atau hari-hari biasa. Semoga sikap ramah tamah, berperibadi, tidak sombong, kuat kerja dan suka gelak ketawa tidak akan terhakis begitu sahaja setelah perlantikan ini nanti. Sama seperti Datuk Seri Shahrizat yang pandai mengambil hati wartawan wanita dengan caranya yang tersendiri, Datin Seri Rosmah pun ada skill tersendiri menambat hati kami (hal ini nanti saya cerita lain kali).

Selamat menjalankan tugas sebagai isteri TPM kepada Datin Seri Rosmah.

No comments: